woensdag 18 juli 2012

rode kool en bruine aarde

Gisteren een stevig uurtje op de tuin doorgebracht. Er is inmiddels een soort sloot ontstaan op de rechter tuinhelft. Heb nog geprobeerd de laag eronder wat om te spitten, maar ben snel gestopt. Wat een vieze, natte, bruine, kleffe toestand. Ik wacht wel op de zon, die doet het sneller.
Daarna vol goede moed het onkruid tussen de rode kool te lijf gegaan. Persoonlijk maak ik ook een soort groei door, de brandnetels en die andere akelige prikplanten ga ik tegenwoordig gewoon met blote handen te lijf, haha! Daarna nog met het kleine schepje voorzichtig tussen de planten wat omgewoeld en nog later weer 3 bietjes uit de aarde getrokken. Die hebben we vanavond gegeten, ze zijn echt super lekker, dus als je ook trek hebt is het misschien een ideetje. Het lijkt erop dat de meeste toch vrij klein blijven doordat ze dicht op elkaar staan. Als je hier en daar er eentje uittrekt, groeit de rest misschien nog wat groter?
De kool heb ik wat langere stokken omheen gezet, maar het net is niet groot genoeg om hoog te spannen. Alleen toen werd het donker en dacht ik, voor nu is het hoog genoeg.

Groetjes,
Lydia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten