dinsdag 10 juli 2012

Onkruid vervolg

Maandag ben ik zo'n 1,5 uur op de tuin geweest. Ruud de buurman was er ook, heel gezellig en ik kreeg dezelfde adviezen als Jaap en Leonie al hadden gekregen. Overigens zonder de klachten en mét een krop andijvie, die nu in de pan zit.
Ik heb me vol goede moed op het veldje met munt gestort. Eerst alles met de hand zoveel mogelijk uitgetrokken (om de zaadjes te verwijderen), daarna begonnen met omspitten. Helaas begon het op den duur toch wat te hard te regenen en ben ik maar weg gegaan, er moet dus nog wat gespit worden. Heb nog 4 kleine bietjes meegenomen (de grootste, maar nog best klein), die gaan we morgen proeven. Brammert is daarna de sleutel wezen halen en naar de tuin geweest.
O ja, buurman zei ook dat rode en witte kool en broccoli het nooit doen op ons gedeelte van het tuincomplex. Ze worden aangevallen door witte vliegjes, dus ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.

Groeten,
Lydia

1 opmerking:

  1. Die buurman moet eens gaan werken voor z'n geld :-) Wat kool betreft: laten we de uitdaging aangaan. Eerder werd ook al aangegeven dat ons terrein zo nat was en daarom niet goed geschikt om te bebouwen, tot nu toe bevalt het me echter prima.

    BeantwoordenVerwijderen