dinsdag 7 augustus 2012

nieuws van de tuin

Hoi allemaal,

Gisteren ben ik een uurtje op de tuin geweest. Er staat weer een heleboel onkruid, dankzij het heerlijke zomerweer. De peentjes, selderij en wat daarnaast staat heb ik onkruidvrij gemaakt.
Daarna ging het weer een beetje te hard regenen dus ben ik maar naar huis gegaan, met in de tas een bloemkool, een andijvie en twee bietjes. Smaakt heerlijk allemaal. O ja en weer een doorgeschoten sla op de composthoop gegooid.
Volgens mij zijn de andijvies zo onderhand wel klaar en het zijn er een heleboel, dus misschien leuk voor a.s. zondag om uit te delen?? De bloemkool ook ff in de gaten houden natuurlijk.
Verder zag ik ook diverse courgettes die de oogstgrootte naderden, dus oppassen geblazen dat we die er op tijd afhalen want die groeien behoorlijk snel. Komkommertjes nog niet gespot, maar misschien heb ik niet goed gekeken.
Vanmiddag ga ik ook nog eventjes of anders donderdag.
O en de schoffel kon ik nergens vinden (ligt normaal onder de kist). Zijn we bestolen of heeft iemand m meegenomen naar huis?

Groetjes,
Lydia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten