donderdag 14 juni 2012

Jaaaaah... mierzoete aardbeien.

Vanavond op de tuin was ik blij verrast. Het staat er veel beter bij dan ik dacht. Zelfs onze aangevreten kool lijkt weer wat te herstellen. Misschien zaterdag toch weer een netje erover?

De eerste aardbeien kleuren rood. Ik ben zo vrij geweest er eentje te proeven. Mierzoet. Hiernaast het geplukte deel. Het ziet er nog een beetje armetierig uit, maar dat komt omdat ze vooral regen en weinig zon hebben gehad. Inmiddels ligt er stro op allebei de aardbeienbedden.

De sla groeit goed, en de bosui komt nu duidelijk op. Ook de selderij lijkt het wat beter te gaan doen. De rode bieten stonden er gezond bij, net als de paksoi. Kortom: ik ben erg verrast over de conditie van de tuin. Het viel me wel op dat het nu alweer behoorlijk droog was. Dus regelmatig water geven kan geen kwaad (ondanks de hoeveelheid neerslag).

Zaterdag gaat de kas erop. Dan kunnen de komkommerplanten erin, die staan hier thuis al gezond te stralen.

1 opmerking: